Saturday, February 26, 2011

DEPA LA KATA SEDAP.....

Dengan menggunakan perencah Char Kuey Teow OTAKU
anda juga mampu menyediakan makanan seperti seorang pakar masakan. Anda tidak pandai masak.??!!... itu tidak menjadi hal... jangan risau langsung. Beli sebotol cuba masak..... dijamin sedap.... depa la kata... sedap... nak tahu kenalah cuba.

Sebarang masakan anda boleh menggunakannya... dari char kuey teow , mi goreng , koteow goreng , koteow kerang , koteow kuah , mi segera , nasi goreng , mi kuah , sayur , masak padprik , nak masak ayam,daging ,ikan .... ehhh pendek kata panjang pun kata macam-macam boleh. Pada yang tak berapa mahir masak tidak perlu tambah apa dah.... ikut je panduan. Nak mudah lagi tengok kat youtube taip otaku2u.. ada cara masak kat sana. Pada yang mahir dan kretif pandai-pandai ler nak menambah apa pun.. depa pun kata.... seeeeeedap

Sebelum memulakan masakan sediakan bahan-bahan terlebih dahulu supaya nanti tidak jadi kelam kabut.... minyak dah panas bahan entah dimana.Ada perencah Char kuey teow Otaku pun tidak berguna juga kalau bahan lain tiada....








Kalau sayur terpulang apa jenis pilihan anda. Kami syorkan untuk char kuey teow guna tauge dan daun bawang. Mesinkan bawang besar bersama bawang putih untuk wangikan lagi masakan anda. Untuk rasa lebih enak buatkan air rebusan udang . Mesinkan udang dan rebus jadikan seperti sup. airnya guna untuk memasak sebarang masakan.



Ini air rebusan udang..










Bawang yang telah dimesin..... ni nak kasi wangi masakan..Biar jiran satu taman tahu kita masak.......






Ini pula udang. Kalau nak cepat rebus dulu... airnya dijadikan air rebusan... jimatttt.







Sediakan apa juga yang anda ingin makan... jangan dah mula masak tengok-tengok Kuey teow , mi , bihun belum di beli.... mengamuk anak ngan suami lapar nak makan...
























Dapur elektrik pun sesuai untuk memasak mengoreng... lagi mudah.



Gambar kat bawah ni masak udang.... main campak jer... tapi ini hasilnya perghhh sempoiii
panaskan minyak tumiskan bawang ... masukkan 6 sudu makan perencah OTAKU pastu masukkan 2 sudu cili sos kemudian masukkan setengah cawan air ... potong sayur pilihan anda dan masuk bersama berapa ekor udang kacau hingga masak ... angkat dan jadilah macam nie.. susah ker??? senang je kan...










Kat bawah ni pula bihun goreng.... tak perlu pandai masak.... mesti jadi.. Cara masak sama cam masak udang juga... Pas dah tumis masuk 6 sudu Perencah Otaku, secawan air masuk je bihun kacau sampai masak. nak masuk sos atau tidak ikut cita rasa masing-masing. cara yang paling tepat ikut kat youtube. Nak masak apa pun caranya sama sahaja. selamat mencuba.















isss meleleh air lior yuop... perghhhh.... sedap .. untuk bihun kalau nak lembut banyakkan air kacau sampai kering... siap gebu lagi...
mi segera pun sedap..... mi sanggul pun ok











Gambar yang kat atas adalah mi segera bukan mi kuning, cuba lihat betul-betul... sama gak masaknya... nanti ada pula yang kata.." makan semua rasa sama ... tidak akan rasa sama walau cara masak sama ini kerana setiap bahan atau jenis yang kita masak itu mempunyai sifatnya tersendiri dan cara penyedian bahan mentah tersebut adalah tidak sama... contoh: sifat mi kuning samasekali tidak sama dengan sifat bihun, koteow , nasi , dan sebagainya.. jangan ler risau..





Ni mi kuning... nak buat mi mamak pun ok... memang multipurpose lah perencah otaku ni.. untuk nak buat pure char kuey teow kena layari kat youtube... tengok kat situ baru dapat buat dengan cara yang betol..








Klik kat gambar kalau nak tengok lagi jelas.... dijamin meleleh air liur.... DEPA LA KATA...... SEEEEEEEEDDAPPPPPPPPP

No comments:

BERGERAK SELAGI DAYA

BERGERAK SELAGI DAYA
UNIT PEMASARAN