Thursday, September 27, 2012

QIBLAT Jenama Baru

Otaku Resources melangkah satu tapak lagi dalam dunia perniagaan. Walaupun ditangan kekurangan modal tunai , ini kerana tiada ada agensi yang sudi menjeling apatah lagi ingin membantu namun Otaku Resources cuba untuk mengatur langkah walau agak tempang untuk memenuhi cita-cita yang tinggi mengunung ini.
Kalau dahulunya diawal permulaan tahun 2007 , Otaku Resources tercari-cari rentak untuk mengembangkan harta interleknya kepasaran yang lebih luas tanpa modal yang mencukupi namun perkara itu telah berlalu 5 tahun sudah. Otaku Resources telah terjaga dari mimpi yang ngeri iaitu mimpi seorang usahawan.
Mimpi-mimpi ngeri ini tetap datang dan pergi dalam tidur seorang usahawan yang kental berjuang di dalam gelanggang perniagaan. Kekalahan nyata di hadapan namun menyerah tidak sama sekali. Langkah pertama diatur pada tahun 2005 setelah bertekat melepaskan jawatan bergaji tetap dengan alaun berbagai kerana ketika itu bertugas dengan salah sebuah syarikat Gergasi yang penuh dengan kemewahan. Walaubagaimana hebat majikan ketika itu namun kepuasan masih belum dapat menawan jiwa.Namun besyukur rezeki ketika itu melimpah ruah kerana Allah menyalurkanya melalui majikan tersebut.Luas berjalan luas pandangan,itulah yang dapat masa bertugas ketika itu. Melihat pada kejayaan orang lain membuat hati ingin sama berada dalam trek lumba seorang usahawan. Kini realitinya perlumbaan telah bermula, larian sedang rancak diatas balaban. Ketika ini Otaku Resources sedang memecut dilorong sendiri dengan penonton bertepuk riuh berbeza diawal permulaan tadi. Pada dalamannya disaat memecut ini amat keletihan sekali, namun semangat penonton membuat tenaga bagai ditambah.Ramai juga yang tersungkur dipertengahan perlumbaan ada juga terseliuh kaki hampir di depan garisan penamat,
Ada yang lebih malangnya sesak nafas lalu menghembus nafas terakhir sebelum menamatkan perlumbaan.
Otaku Resources juga belum pasti nasibnya kerana garisan penamat masih jauh belum nampak di hadapan,Memecut pada kadar yang termampu pada kaki dan mengawal degupan jantungnya agar tidak terhenti. Ramai juga peserta yang tumbang diawal perlumbaan, sedang mereka itu terdiri dari etlit yang hebat yang dilatih oleh jurulatih yang terkenaldengan penanja dari berbagai-bagai namun Allah telah mengatur segalanya.
Otaku Resources cuba meneruskan perlumbaan ini dengan tenaga yang masih ada walau rentak hayunan kaki berubah-ubah adakala laju adakala perlahan namun masih berada di lorong perlumbaan.
Otaku Resources melangkah setapak lagi dalam usahanya mengembangkan perniagaan ini.Mencuba dalam bidang peruncitan dengan membuka kedai serbanikanya yang pertama di Gurun Kedah .
Perkataan OTAKU jenama pada produk sulongnya iaitu perencah Char Kuey Teow pelabagai guna yang telah didaftarkan Di Perbadanan Harta Interlek sebagai hakmilik yang sah.
Kini Otaku Resources melahirkan satu lagi jenamanya iaitu Qiblat.Harapan pada jenama ini adalah akan menjadi rangkaian kedai serbanika dan juga akan diguna pakai kepada jenis-jenis perkhidmatan lainnya akan dibangunkan pada masa hadapan antaranya QIBLAT TRAVEL , QIBLAT CATERING , QIBLAT CAFE dan lain lain lagi.

No comments:

BERGERAK SELAGI DAYA

BERGERAK SELAGI DAYA
UNIT PEMASARAN