Sunday, July 31, 2011

RAMADHAN DATANG LAGI







Bersyukur kehadrat Allah diatas izinnya kita masih dapat menghuni bumi miliknya hingga kesaat ini. Setinggi-tinggi kesyukuran harus kita panjatkan kerana kesihatan yang dianugerahkan kepada kita amat sempurna hingga kesaat ini jika kita bandingkan dengan saudara kita yang lainnya yang terlantar sakit samada dihospital maupun dimana sahaja.

Kesempurnaa ini memberi peluang yang amat baik buat kita berada dalam bulan yang penuh didalamnya ganjaran-ganjaran yang telah Allah janjikan buat kita.Ramadhan bulan yang sentiasa kita nanti ketibaannya dan kita bersedih dengan pemergiannya.Kita beroleh keuntungan kerana Allah memberi kesempatan untuk sekali lagi berada dalam bulan penuh kemulian ini maka harus kita gunakannya sebaik mungkin agar ianya memberi munafaat kepada kita diakhirat kelak.. insyaallah.

Jadikan setiap saat setiap waktu setiap minit setiap jam setiap hari kita indahkannya dengan amalan serta ibadah yang berganda agar kita tidak termasuk dalam golongan yang kerugian.

Jadikan Fakir dan miskin , yatim piatu sebagai penambah pahala dari pahala yang ada.Melalui mereka kita dapat muhasabahkan setiap detik akan diri kita.




Lihatlah mereka,rasailah hidup mereka , jiwailah perasaan mereka.Semoga dengan ini kita beroleh rahmat darinya.Hulurkanlah apa jua bentuk bantuan serta sedekah kepada mereka ini dengan seikhlasnya semoga mereka juga dapat merasai keindahan Ramadhan ini bersama.

Semoga Ramadhan pada tahun ini memberi kesempurnaan dalam kehidupan kita sebagai hamba Allah yang sebenarnya. Ramadhan pada tahun ini juga kita jadikan sebagai madhrasah yang mendidik kita menjadi lebih baik dari hari sebelumnya. Pada Ramadhan tahun ini juga adalah titik mula perubahan pada kehidupan kita yang penuh kegelapan kepada suatu cahaya keimanan yang menjadi benteng kepada Api Neraka kelak. Insyaallah.

Mudah-mudahan Ramadhan tahun ini juga kita tinggalkan zaman kejahilan dan kita Mulakan zaman keimanan.

SELAMAT BERPUASA DARI WARGA KERJA OTAKU RESOURCES

No comments:

BERGERAK SELAGI DAYA

BERGERAK SELAGI DAYA
UNIT PEMASARAN