Wednesday, September 26, 2012

PENYAKIT KARANG BATU

Aduuuhhhhhhhhhhhhhhhh..... sakittttnya.... Cam ner sakit.... tak tau nak cerita.. Nak terkencing ada.... nak buang air beso pun terasa.... nak berdiri tapi tak ade daya... ouhhhhhh... siksanya... sakit pe macam ni.... Kena rasuk kot...
Pada yang pernah lalui sakit karang batu, ginilah lebih kurangnya akan azab Allah pada kita... Sakit yang tak dapat nak gambarkan dengan kata-kata. Masa ini teringat nikmat sihat yang Allah kurniakan.
Pengalaman ini saya lalui pada tahun 2004 masa kerja ngan Celcom kat Sg Petani... Tengan dok berborak ngan kawan-kawan tetiba je dia serang sampai terduduk dibuatnya.. Last kawan-kawan cepong masuk kereta bawa pi Spital Metro... Masa tu best ... asal sakit masuk jumpa pakar... Tapi sakit Batu Karang ni dah tak kira Hospital mana dah.... asal cepat sampai nak jumpa Dr aje..
Sampai kat ruang kecemasan misi pakat tolak masuk bilik tunggu Dr... Punya sakit masa dok tunggu Dr. dok tak dok lalu sorang abang india yang tugas kat situ saya peluk pinggang dia minta tolong suntik apa yang patut agar sakit tu boleh berkurangan. Memang dah tak tahan lagi... Sat lepas tu depa pun suntik sejarum ubat tahan sakit tah apa jenis saya pun tak tahu.. tapi memang best ubat tu... sekejap jer terasa ubat tu berjalan pergi kat sakit tu dan hilang sakit tu gitu saja.. pastu saya pun terawang-awang tah kemana... sedo dah ada kat kat wat... Gamaknye itu ler mofin kot... kalau ada lagi best gak.... Itu le dadah agaknya... sikit jadi penawar banyak ... lu fikir la sendiri kata Nabil.
Masa kat wad doktor bagi ubat supaya pecah batu karang tu ... Tapi sebelum tu Dr. masukkan Kamera dalam pundi kencing melalui dot.dot.dot punya la sakit berhari-hari..
Selesai hal kat hospital saya ikhtiar ubat tradisional plak... Asal jer orang cite ada bomoh baik punyer pasal batu karang mesti saya sampai.. Antara yang saya lalui minum air daun kekabu yang di mesin dan dicampur ngan air Ais cream Soda.. Cuba bayangkan bertapa berlendirnya air daun tu untuk anda minum... demi untuk sebuah kesihatan yang baik telan ler juga... eeeeee yakkkk.... aduhhhhhh letih nak habis segelas...
Ada la lagi beberapa petua yang telah saya lalui... Tapi tujuan saya karang cerita ini adalah untuk berkongsi dengan mereka yang masih lalui pengalaman yang tak semua orang dapat dan belum menjumpai penawarnya. Sakit dari Allah Sembuh juga Dia yang menyembuhkan. Ikhtiar kita diatas landasan yang tidak menyimpang dari ajarannya sambil berdoa agar ikhtiar tadi beroleh berkat dan rahmatnya sakit kita disembuhkan. Insyallah...
Dalam banyak-banyak yang saya cuba itu Allah masih belum mengizinkannya. Dari pakar sampai keBomoh.. Kalau tak sembuh tak sembuh juga.. Belanja dah beribu ... jumpa dr pakar kata kan tapi semua kos majikan bayo. Rupanya penawar Allah ini hanya kat tepi dapur... Kat bandar mungkin payah sikit.. bukannya payah pasti takda punya.. Kat kampung banyak pokok ni..
jeng...jeng... pokok apa la agaknya no... tu dia rupa pokoknya... kenai tak!!
Renung betol-betol... ini la pokok Bayam berduri batang merah. Tumbuh liar kat kampung.Nama saintifik kena lah anda cari sendiri..
Gini le rupernye... Jangan tersilap ambil yang batang warna hijau plak.. Bila dah cabut akarnya macam Ginseng... Basuh sampai bersih jadi macam dalam gambar tu.
Akar pokok Bayam merah berduri nampak macam Ginseng ... Potong seperti gambar di bawah . Kemudian rebus sehingga didih dan minum pagi , tengahari dan malam. Ulang untuk beberapa kali.
Kalau boleh akar tu diketuk-ketuk sikit sebelum direbus... masa minum tu jangan lupa selawat dan salam buat Nabi junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W.
Kalau pada mereka yang sukar untuk mendapat tumbahan ini bolehlah oder ngan saya. Saya akan pos kan. Email saya halalmuslims@yahoo.com Untuk Urusan ini saya akan kenakan sedikit Caj untuk penghantaran dan duit minyak RM 50.00 Sahaja.

No comments:

BERGERAK SELAGI DAYA

BERGERAK SELAGI DAYA
UNIT PEMASARAN