Saturday, October 23, 2010

45 MINIT TERAKHIR

Dalam mengharungi pahit maung memajukan syarikat untuk menjadi sebagai usahawan berjaya bukanlah semudah seperti yang sering kita lihat dalam drama-drama swasta atau filem-filem di TV . Pada penghujung cerita 45 minit terakhir , orang yang berusaha pasti akan berjaya walau diawal cerita ia gagal maupun dihina.. Mengalir air mata penonton sedih jalan ceritanya. huhuhuhuh..... sedih cover air mata takut orang tengok.....

Tapi dunia realiti dalam perniagaan bak kata perpatah" berat bahu memikul berat lagi seluruh badan yang menanggung" ...


tipulah kalau berat lagi mata memandang. Semua tu hanya di mulut bukan dihati... itu hanya kata-kata dusta.

Sapa yang lalui lorong usahawan dia lah akan mengetahui bagaimana suasana yang ada pada lorong tersebut.

Kalau benar berat lagi mata memandang nescaya Usahawan melayu Malaysia setaraf bangsa lain malah lebih baik dari bangsa-bangsa lainnya.


Walaubagaimanapun Otaku Resources sedaya upaya berpaut bangun , mengantur langkah belajar bertakteh agar langkah tidak sumbang untuk berjalan walau dihati teringin sangat untuk berlari tapi bimbang takut tersungkur tersembam langsung tidak boleh bangun-bangun lagi.

Otaku Resources cuba sedaya upaya memastikan usahanya selama ini akan ditakdir Allah berterusan hingga kesuatu waktu yang panjang dan berkesempatan dipuncak kejayaan dengan pendakian penuh bergaya tanpa sebarang bantuan . Otaku Resources berbangga sendiri walau siapa tidak pernah peduli, perlahan-lahan namun terus mendaki walau masih jauh dipuncak kejayaan.



Beginilah keadaan semasa walaupun tidak setanding dengan pengusaha berjaya lainnya namun peningkatan membuat rasa bangga.

ri.




Peralatan sebegini telah tidak diguna pakai lagi oleh pengusaha-pengusaha berjaya, semuanya dah bertukar automatik. Tapi inilah yang termampu oleh Otaku Resources. Tiada siapa yang ingin pandang maka berusahalah sendiri. walau tidak terhenti-henti melaung minta ditolong namun semua butakan mata pekakkan telinga yang cerdik saja buat bodoh. Ada saja alasan yang diberi.." Maaf encik... akaun encik kurang cantik.." maaf encik nama encik disenarai hitam" .. Maaf encik ..encik kena selesai tunggak... bla bla bla.... macam-macam. Seandainya semua ini tiada dimiliki tak payah nak minta bantuan. Sampai bila Usahawan melayu nak berjaya. Sehebat Perwaja boleh jatuh , apatah lagi pengusaha kecil , kalau jatuh tidak diberi peluang untuk bangun tidak mungkin akan bangun semula.

Otaku Resources masih lagi terdaya untuk mengharungi segala onak dan duri dalam paya perniagaan yang penuh cabaran. Untuk mereka diluar sana seandai bercita-cita untuk menceburi bidang ini. Kuatkan iman kuat kan fizikal ,mental takut-takut boleh jadi kurang siuman akibat kegagalan. Anda harus berani lalui kegagalan sebelum menemui kejayaan.

Antara kejayaan dan kegagalan yang paling manis adalah kegagalan. Pengalaman pada kegagalan itu adalah suatu aset yang tiada nilai untuk dijual-beli. Tanpa kegagalan yang dilalui anda bukanlah usahawan gemilang.






NOrrizan

2 comments:

Unknown said...

Semoga OTAKU akan terus maju didalam dan luar negara.saya doakan yang terbaik untuk produk keluaran melayu ini..

OTAKU EDAR said...

terima kasih atas doa anda

BERGERAK SELAGI DAYA

BERGERAK SELAGI DAYA
UNIT PEMASARAN